close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקהלת הקריוקי- על תרבות השירה בישראל

מערכת שורשח חשוון, תשעו21/10/2015

בפעם הבאה שתפצחו בשירה קורעת לב / עור תוף האוזניים, או בשמה המוכר "קריוקי", דעו כי גם מנהג זה הגיע מארץ השמש העולה

תגיות:

אם תשאלו מאה ישראלים אקראיים "מה הקונוטציה הראשונה שעולה לכם בראש כשאתם שומעים את המילה 'יפן'?, סביר להניח שמרביתם ילקקו את שפתיהם בהנאה ויכריזו בקול גדול "סושי"! אז נכון, מגיע הרבה כבוד לתרבות הקולינארית היפנית שהביאה לעולם את מאכל האורז, הדג הנא ושותפיהם, אך בפעם הבאה שתפצחו בשירה קורעת לב / עור תוף האוזניים, או בשמה המוכר "קריוקי", דעו כי גם מנהג זה הגיע מארץ השמש העולה. אכן, ביפן הרחוקה נוהגים אנשי עסקים לסגור עסקאות של מיליונים בלחיצת יד, שתיית אלכוהול מקומי ושירת קריוקי ("תזמורת ריקה”, על פי המילון העברי-יפני) סוחפת.

אז עכשיו,

אחרי שהבנתם מהם שורשי התופעה שסחפה מאות אלפים מבני העם הנבחר, אפשר להמשיך הלאה. תרבות השירה בישראל החלה לפני עשרות שנים, בעיקר בקיבוצים ובבסיסי הצבא. בשנים האחרונות 'פלשה' התופעה גם לבתים, לאתרי הטבע ולמועדונים ייעודיים שהפכו את הגשם למבול של ממש. כיום, עשרות מקומות בילוי מציעים חדרי קריוקי פרטיים ואווירה נהדרת לחגיגה מכל סוג – יום הולדת, רווקים / ות, מסיבת גיוס / שחרור מהצבא או סתם כי בא לכם לזמר.

שירה בציבור – מה, מתי ואיפה?
תופעת הקריוקי אמנם חוצה מגזרים, אזורים גאוגרפים, מגדרים וגילאים, ובכל זאת, ערבי שירה בירושלים הפכו לשם דבר בקרב קהילת חובבי הז'אנר בישראל. שם, בעיר שחוברה לה יחדיו, נמצא ריכוז המקומות המציעים בילוי קריוקי מושלם הגבוה בישראל. כאן, מדי ערב בשבוע, מבלים מאות ואף יותר תושבי העיר והסביבה בשירה, ריקוד וכל מה שביניהם. מי אמר שאין חיי לילה בירושלים? 

אבל לא רק ערבי השירה בירושלים הופכים את סצנת הקריוקי להצלחה כה גדולה. ערבי שירי לוחמים נחשבים, ולא בכדי, להתמכרות של ממש לאלפי אנשים, רובם מדור מקימי המדינה, שנזכרים בערגה בימים של פעם, כשהכל היה כאן פשוט יותר. השמועות אומרות שלא מעט חברויות ואף זוגות אוהבים נרקמו בין חדרי השירה הפרטיים... גם תופעת ה"בירה ונשירה" מצליחה להפתיע בכל פעם מחדש, כשצעירים רבים שמאסו בסצנת הלילה ה'קלאסית' הרועשת, אפופת העשן ושאר חולות רעות ומצאו תחליף הולם, ראוי ומהנה במיוחד. שותים בהנאה, שרים מכל הלב. ערבים אלו מחולקים לרוב על פי ז'אנרים שונים, דוגמת מוסיקת רוק לצעירים, מוסיקת ארץ ישראל הישנה, ערב למגזר הדתי-ציוני וכדומה. על קיום ערבים נפלאים שכאלו ניתן לקרוא באינטרנט וברשתות החבריות.

בשורה התחתונה, אם טרם הצטרפתם למסיבה הכי חמה בעיר – מסיבת הקריוקי, הגיע הזמן לכך. הורידו מעליכם את מחסומי הביישנות, שתו תה חם עם לימון לריכוך מיתרי הקול והיכנסו אל עולם של מוזיקה, קצב ומנות גדושות של הנאה. קריוקי – שרים ונהנים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה